ប្រវត្តិកំពង់ផែ

          កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ គឺជា​កំពង់ផែ​ទឹក​ជ្រៅ​ដ៏​សំខាន់​តែមួយគត់​នៅ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ដែលមាន​ទីតាំងនៅ​ទិស​នីរ​តី ចំងាយ ២៣០​គម ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។​

I- ដំណាក់កាល​ទីមួយ​៖

          កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​បាន​​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៥៦ និង​ចាប់ផ្តើម​ដំណើរការ​នៅ​ឆ្នាំ ១៩៦០ រួមមាន​សម​ទ្ធិ​ផល​ដូចខាងក្រោម​៖

ផែ​​ប្រវែង ២៩០​ម x ២ ​៖ 580m (Presently named Old Jetty)
ជំរៅ​ទឹក ​៖ -8,50m
ឃ្លាំង ១២០​ម x ៥០​ម ​៖ ចំនួន ០២ និង
ទីលាន​កុង​តែ​ន័​រ​ ​៖ ០៧ ហិកតា

II- ដំណាក់កាល​ទី​ពីរ​៖

          ​នៅក្នុង​កំឡុង​ឆ្នាំ ១៩៦៣ ១៩៦៤ និង​ឆ្នាំ ១៩៦៥ ទំនិញ​នាំចេញ​-​ចូល កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​ មានការ​កើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សំគាល់ រហូតដល់​ឆ្នាំ​បន្តបន្ទាប់ ដែលជា​សញ្ញា​យ៉ាងសំខាន់​តំរូវ​ឲ្យ​មានការ​យកចិត្តទុកដាក់​បន្ថែម​ទៅលើ​ ការអភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​កំពង់ផែ ក្នុង​គោលបំណង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​លើកដាក់ផ្ទេរផ្ទុក និង​ដើម្បី​បំពេញ​តំរូវការ​ចរាចរ ទំនិញនាំចេញ-នាំចូល បំរើការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។​

          Starting from this soundly adequate data, the Royal Government had then decided to start another step of port construction in 1966 which consists of:

ផែ​កុង​តែ​ន័​រ​ ៖ ៣៥០​ម (​ផែ​កុង​តែ​ន័​រ​ថ្មី​)
ជំរៅ​ទឹក ៖ -១០.៥០​ម​
​ឃ្លាំង ២៤០​ម x ៥០​ម​ ​៖ ចំនួន ០១
​ឃ្លាំង ១២០​ម x ៥០​ម ​៖ ចំនួន ០២ និង​
ទីលាន​ ៖ ០៨ ហិកតា

III- ដំណាក់កាល​ទី​បី​៖

          បន្ទាប់ពី​ ថ្ងៃ​រំដោះ ០៧ មករា ១៩៧៩ កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​បានចាប់ផ្តើម​ដាក់​ឲ្យ​ ដំណើរការឡើងវិញទោះបីជា ​មានការ​ខ្វះខាត កំលាំង​ពលកម្ម ធនធានមនុស្ស ឧបករណ៍ និង​គ្រឿង​ម៉ាស៊ីន​សំរាប់​បំរើ​ឲ្យ​សកម្មភាព​លើកដាក់​ទំនិញ និង​ដឹកជញ្ជូន​ក៏ដោយ ។​

          ​ឆ្លងកាត់​ការតស៊ូ​ធ្វើការ រៀនសូត្រ និង​បទពិសោធន៍​ទទួលបាន​ក្នុងពេល​តែមួយ ព្រមទាំង​មាន​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​ពី​ប្រទេស​នានា បានធ្វើ​ឲ្យ​កំពង់ផែ​មានការ​រីកចំរើន​ទៅមុខ​ដោយ​ស្ថេរភាព​។​

          ក្នុងដំណាក់កាល​ផ្លាស់ប្តូរ​ពី​ការដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​ទូទៅ​ដែល​ដាក់​ក្នុង​កេះ ទំនិញ​កញ្ចប់​តូចៗ​ទៅជា​ទំនិញ​ដាក់​ក្នុង​កុង​តែ​ន័​រ ធ្វើ​ឲ្យ​កាន់​តែមាន​ភាពងាយស្រួល​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ដឹកជញ្ជូន​។ ដោយ​មើលឃើញ​ការកើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​ចាប់អារម្មណ៍​នៃ​ទំនិញ​កុង​តែ​ន័​រ ពីមួយ​ឆ្នាំ ទៅមួយ​ឆ្នាំ ការសិក្សា និង​ផែនការមេ​សំរាប់​អភិវឌ្ឍ​កំពង់ផែ​កុង​តែ​ន័​រ​ជាបន្ទាន់ ដោយមាន​ជំនួយ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង ភ្នាក់ងារ​អន្តរជាតិ JICA បានចាប់ផ្តើម​នៅក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៩៦-១៩៩៧​។ ការសាងសង់​កំពង់ផែ​កុង​តែ​ន័​រ​ថ្មី​បានចាប់ផ្តើម​នៅក្នុង​ឆ្នាំ ២០០២ រួមមាន​សម​ទ្ធិ​ផល​៖

កំពង់ផែ​កុង​តែ​ន័​រ ​៖ ៤០០​ម​  ( ២៤០ម + ១៦០ម )
ជំរៅទឹក ៖ -១១.៥០​ម​
ទីលាន​កុង​តែ​ន័​រ​ ៖ ១០.៣ ហិកតា​
ស្តារ​បាតសមុទ្រ​ក្នុង​បរិវេណ​ផែ និង​ច្រកចូល​នាវា​
សាងសង់​អាគារ One Stop Service បំពាក់​ដោយ​ប្រព័ន្ធ Automation រួមទាំង​ឧបករណ៍ និង​គ្រឿងចក្រ​ដូចជា​៖

     • រថយន្តស្ទូច​លើ​គែម​ផែ                   ៖ ០២ គ្រឿង​
     • រថយន្ត​ចល័ត​នៅ​ទីលាន                ​៖ ០៥ គ្រឿង
     • ត្រាក់ទ័រ Chassis​                          ៖ ០៨ គ្រឿង​
     • កុំព្យូទ័រ                                        ៖ ០១ គ្រឿង​

          ការសាងសង់​កំពង់ផែ​កុង​តែ​ន័​រ​នេះ​បានបញ្ចប់​រួចរាល់​នៅក្នុង ខែមីនា ឆ្នាំ​២០០៧​។​

          បន្ថែម​ពីនេះ កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ ក៏បាន​ផ្តល់នូវ​សេវាកម្ម​ក្នុងការ​នាំចូល​ប្រេង​ពី​បរទេស​ផងដែរ​។

          ​​យោងតាម​គោលនយោបាយ​ចតុកោណ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា ដែលមាន សម្តេច​អគ្គមហាសេនា​បេតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន ជា​ប្រមុខ​រាជរដ្ឋាភិបាល​៖

          ការអភិវឌ្ឍ​លើ​គុណភាព​សេវាកម្ម គឺជា ​ការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ​ដែល​យើង​ខិតខំ​ព្យាយាម​អភិវឌ្ឍ ក្នុង​គោលបំណង​ជំរុញ​ឲ្យ កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ ក្លាយជា​កំពង់ផែ​អាចបំពេញ  តំរូវការ និង​ទទួលបាន​ភាពជឿជាក់​ពី​អតិថិជន និង​អ្នកប្រើប្រាស់​កំពង់ផែ​។​

          គំរោង​អភិវឌ្ឍ​កំពង់ផែ​៖

          - ការផ្លាស់ប្តូរ ​កំពង់ផែ​ចាស់​ឲ្យ​ក្លាយទៅជា​កំពង់ផែ​សំរាប់​ភ្ញៀវ​ទេសចរណ៍ គឺជា​ជំហាន​ត្រឹមត្រូវ​មួយ ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​នូវ​គុណភាព​សេវាកម្ម​ទាំងមូល​នៅក្នុង​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ ក្រុងព្រះសីហនុ​។​

          ខ- តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​កំពង់ផែ​ក្រុងព្រះសីហនុ​

               ភ្ជាប់​ជាមួយ​សមិទ្ធិផល​ដែល​ទទួលបាន​ដូចខាងលើ ពួកយើង​បាន​ឈានដល់​ដំណាក់កាល​អភិវឌ្ឍ​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស នៅលើ​ផ្ទៃដី ៧០​ហិកតា ស្ថិតក្នុង​បរិវេន​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​។ ការសាងសង់​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​សំរាប់​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេសបានចាប់ផ្តើម​ ដំណើរការ​សាងសង់នៅឆ្នាំ ២០០៩ ហើយបញ្ចប់នៅដើមឆ្នាំ២០១១ ​។​

          គ- គំរោង​ផ្គត់់ផ្គង់​សំភារៈ​នៅក្នុង​កំពង់ផែ​

               ស្របតាម​អនុសាសន៍​របស់ សម្តេច ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ គឺជា​ទីតាំង​ដ៏​ប្រសើរ​បំផុត​សំរាប់​ផ្គត់ផ្គង់​សំភារៈ​ទៅកាន់​ក្រុមហ៊ុន​ នានា​ដែល​ចុះកិច្ចសន្យា​ក្នុងការ​រុករក​ប្រេង និង​ផលិត​ប្រេង​នៅក្នុង​សមុទ្រ​កម្ពុជា​។​

          ឃ- ការបង្កើត​តំបន់ឧស្សាហកម្ម​

               ​ដើម្បី​ត្រៀមខ្លួន​សំរាប់​ការកើនឡើង​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​ប្រទេស​កម្ពុជា កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ​បានទទួល​ឱកាស​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ផ្សេងទៀត ពោលគឺ សម្តេច ហ៊ុន សែន បានសំរេច​ចិត្ត​ត្រៀម​ផ្ទៃដី​ចំនួន ១០០០ ហិកតា ដែល​ស្ថិតនៅ​ទីតាំង​ស្ថិតនៅ​ជិត​កំពង់ផែ សំរាប់​បង្កើត​តំបន់ឧស្សាហកម្ម ក្នុង​គោលបំណង​បំរើ​ដល់​នយោបាយ​កាត់បន្ថយ​ភាពក្រីក្រ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ កម្ពុជា និង​ចូលរួម​ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង​តំបន់ ក៏ដូចជា​សេដ្ឋកិច្ច​ទូទាំង​ពិភពលោក​។

ឋបនីយភណ្ឌ កំពង់​ផែ

  • Slider 1
  • Slider 2
  • Slider 3

ដៃគូរ កំពង់​ផែ

  • Sihanoukville Port SEZ
  • People of Japan
  • Jica
  • Asean Ports Association
  • Ministry of Public Works and Transport
  • Ministry of Economy and Finance
  • Maersk Line
  • Regional Container Lines (K.H.) Ltd.
  • International Holdings Co., Ltd.
  • Samudera Shipping Line
  • Atlantic Container Line
  • CMA CGM
  • COSCO Container Lines Co., Ltd.
  • KMD/HAS/TSL
  • HYUNDAI Merchant Marine Co., Ltd.
  • NYS

កំពង់​ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ

តិរៈវិថីសម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន សង្កាត់លេខ៣ ក្រុងព្រះសីហនុ ខេត្តព្រះសីហនុ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា

  • ការិយាល័យ ៖ ០៣៤ ៩៣៣ ៤១៦

  • ទូរស័ព្ទ ៖ ០៣៤ ៩៣៣ ៥១១

  • នាវិក ៖ ០៣៤ ៩៣៣ ៥០៧

  • ទូរសារ ៖ ០៣៤ ៩៣៣ ៦៩៣

តភ្ជាប់ទំនាក់ទំនង ៖